Škola základ života

Napsal Dagmar Kadlec.blogerka.cz (») 19. 9. 2012 v kategorii Osobní rozvoj, přečteno: 2816×
Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a online

Začal školní rok a já jsem zavzpomínala na svá školní léta i dobu, kdy jsem učila. Uvědomila jsem si, co všechno jsem se musela naučit po ukončení školy a najednou se pochopila, že to byly věci, bez kterých bych se neobešla. Proč mi je tedy neřekli ve škole? Vím, že od doby mého studia už uplynul nějaký ten pátek, ale jsem v kontaktu s některými kolegy, kteří pracují ve školství na různých pozicích a docházím k závěru, že se až tak hodně nezměnilo. Ve škole trávíme řadu let a přesto je slyšet, že málokteré odborné školy dodají odborníky. Určitě však přibyly neustále změny v systému vzdělávání, které matou nejen rodiče, ale i děti a studenty.
Děti se dodnes učí čas přítomný bez ohledu na to, že to už uměly před nástupem do školy. Můj vztah k matematice by byl určitě jiný, kdyby mi někdo na gymnáziu vysvětlit, k čemu mi to bude. Podobné to bylo v chemii, kde jsem slyšela o řadě sloučenin, které jsem nikdy neviděla a asi ani neuvidím. Ve fyzice bylo důležité, abychom měli dobře vedený sešit, ale já dodnes nevím, k čemu ta spousta informací, které mi byly předány bez odpovídajících demonstrací a hlavně bez vysvětlení  použití, mi má sloužit.
Škola mě nenaučila řadu věcí, ale naštěstí to mohu napravit čtením knih a různými semináři. Jsem přesvědšena, že jsou věci, které by se ve škole prostě učit měly, protože jejich využití je zcela jednoznačné.
Jak překonat stres
Stres působí špatně na rozvoj, protože uvolňuje kortizol, který negativně působí na neurony. Stres se dostavuje před zkouškami, pohovory, v kontaktu s novými lidmi. Stresem také je, že budu stresovaný, až se opět dostaví situace, která vyvolává stres. Existuje řada jednoduchých technik, jak se vypořádat se stresem. Ve škole nás to nenaučili. Jsou to různé relaxační techniky, duševní cvičení, techniky NLP, ale přes horu jiných informací jsme se k tomu ve škole nedostali. 
Jak vystupovat na veřejnosti
Studenti píši tolik referátů. Přidat k tomu dovednost, jak referát dobře podat, by se jim určitě hodilo. Kolik lidí k vám promlouvalo o něčem důležitém bez modulace hlasu a s nulovými emocemi? A jakou odezvu to u vás vyvolalo? Pro ty, kteří cítí, že jim tato dovednost opravdu chybí, doporučuji společnost TOASTMASTERS. Je to mezinárodní organizace, kde se lidé učí veřejnému vystupování. Je na řadě míst i v Čechách. 
Jednání
Je to dovednost užitečná ve všech oblastech života. Můžete si lépe vyřídit věci na úřadech i ve škole. Umět si stát na svém a vhodným způsobem argumentovat nám pomůže v práci, když chceme něco koupit nebo prodat, kdy si potřebujeme vyjednat dovolenou, volný den nebo zvýšení platu. Stát se dobrým vyjednávačem se vyplatí. Jsou vydány knihy a dostupná jsou i školení.
Znalost důležitých pojmů
O důležitých pojmech máme jen povrchní informace. Lidé by měli znát pojmy jako pasivní příjem. Tento pojem by měl znát každý, kdo chce v životě udělat více, než je mu nabídnuto, starat se o svoji  budoucnost a ve stáří nenaříkat na malý důchod a drahé léky.
Emoční inteligence
Je to velmi důležité téma, kterého se osnovy ve škole ani nedotknou. Emoční inteligence je znalost vlastních emocí a emocí druhých. Pokud jsme si vědomi svých emocí, lépe se ovládáme a můžeme se projevovat tak, abychom lépe rozuměli ostatním. Proč se tomu učit? Je to jednoduché a BUDETE MÍT LEPŠÍ ŽIVOT. Pokud vás někdo urazí, nerozčílí vás to a nebudete mít potřebu mu to vrátit. I úsměv je odpověď.Doporučuji knížky D. Golemana Emoční inteligence, Emoční inteligence v praxi.
Komunikace
Komunikace je s veřejným vystupováním a schopností vyjednávat spojena jen v určitých bodech. Komunikace je obrovské množství informací, které si mezi sebou lidé vyměňují. Komunikací je naše mluva, řeč těla, oblečení, ale také schopnost vybudovat si vztah s druhým a umění naslouchat. Tím, že mluvíme, se naučíme trochu, ale tím, že posloucháme mnoho. Ujistěte se ale, zda nasloucháte správným lidem. Komunikujeme v práci, ve škole, doma, se svými dětmi. To už stojí za to naučit se to. Je dobré vědět, jak naše slova působí a co vyvolávají u jiných. 
Mentalita
 Škola není zaměřená na to, aby nám vštípila optimistický postoj k životu. Děti do osmi let na 40 Ne slyší jedno Ano. Škola nás také špatně připravuje na zvládání neúspěchu. Neúspěch je považován za něco smutného a ponižujícího. Odborné knihy, které nejsou součástí povinné četby, opakovaně tvrdí, že neúspěch je nedílnou součástí úspěchu a pokud chceme zvýšit úspěch, zvýší se i počet porážek.
Víra
Je důležitá v každém aspektu života. Víra funguje jako sebenaplňující proroství. Jestli uvěříme, že vydělávání peněz je těžké, bude to pro nás těžké. Jestli z učení uděláme nudnou záležitost, bude se nám vždycky spojovat s pouze s mnohahodinovým vysedáváním nad knížkami. V co věříme, to máme.O svých přesvědčeních, o životě, vydělávání peněz, učení se, přátelích stojí za to popřemýšlet a předělat je na taková, která nám budou dobře sloužit.
Vzdělání ve skutečnosti začíná, když škola končí.
www.zivotbezlimitu.com



Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel třináct a nula